NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Saturday, July 21, 2012

HaRi PeRtaMa BeRbuKa

Kembali bersiaran dari rumah.. fuhhhh.. lega sgt2 sebab dah balik umah sendiri.. 5 hari berkampung di spital buat otak makin tepu.. makin tak tau nak wat aktiviti apa selain mkn, tgk tv, tido bla bla bla.. hahaha..

Dan arini Alhamdulillah selamat sudah sampai kat umah.. berhemah sungguh aku bawak kete masa balik ke rumah ptg tadi.. maklumlah, husband jadi pemantau dan tukang tunjuk arah.. kekok sungguh rasanya.. tak kisah le kan yg penting tak sesattt.. hihihi..

Discaj dr spital dalam kol 2 ptg.. pastu sampai umah dalam pukul 2.40 ptg mcm tu kot.. sekejap aje rupanya, apesal aku sampai 2-3 jam baru nak sampai umah.. hampeh betul gps.. grrrr..

Lepas sampai je umah terus loading semua brg2 masuk dlm umah.. pastu kuar umah balik sbb nak beli brg dapur utk masak.. dah lama brg basah kehabisan..

Tapau kfc jap kat bukit jelutong lepas beli barang basah sbb anak2 mesti tgh kelaparan.. kat spital diorang tak lalu nak mkn.. pas settle semua urusan barulah berdezup balik umah..

Sampai je kat umah terus bg anak2 mkn dulu.. bila diorang dah kenyang barulah boleh mulakan aktiviti kat dapur..

Arini tak larat nak masak banyak2.. buat menu simple2 je.. hubby request taknak mkn nasi.. dia nak menu feveret dia arini.. ok.. no problemo.. hehehehe..


Hubby request ayam panggang rosemary.. perap sejam sebelum di panggang dlm oven..


Dah siapppp.. sempoi aje kan.. mkn dgn sos black pepper..


Pastu buat donut sambal ikan bilis..

Apa je yg encik suami nak mkn aku akan try buatkan.. itu pun kalau bhn2 mencukupi la kan.. hehehe..

Bila tengok menu yg kengkawan post kat fesbuk jeles betul rasanya.. tak boleh jadi ni.. kang bila penat aku dah hilang aku nak wat best2 gak utk family aku.. muehehehhe..

Okeylah.. selamat berterawikh semua..!!

8 comments:

ibh_sue said...

Alhamdulillah. Dah balik rmh ya.
Ana! Menu ayam bakar rosmery tu nampak sgt sedap :)

julie hussin said...

Donut sambal bilis tu sedap nye...nak resepi...hehehehe

Lizan said...

sedap-sedapnya .... nampak terliur tengok ayam tu

zih@n said...

hari ni buat sambal tumbuk resepi kak ana...mkn bersama nasi ayam...sedapppp..

Unknown said...

Salam semua,

Saya ada buat special giveaway di blog saya. Jemput sertai yer :-)

http://mama-iloveu.blogspot.com/

yanamib said...

bila kitorg leh dtg buka kt rmh akak? ngeh3 =P

Ana Suzana said...

Ibh_sue
Mekasihh.. Hehhe

Misz-ella said...

simple dan sedap.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...